افرادی که به هنگام خروج از کشور بدون عبور از مرزهای رسمی (به طریق غیرقانونی) از کشور خارج شده اند، عابرین غیرمجاز محسوب میشوند.
این دسته از هموطنان برای رسیدگی به وضعیت خود و درخواست گذرنامه، لازم است مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهند:
راهنمای درخواست رسیدگی به امور عابرین غیرمجاز در سامانه میخک
1- مراجعه به سامانه میخک به آدرس :https://mikhak.mfa.gov.ir
2- ثبت نام و ورود به سامانه
3- مراجعه به بخش درخواست عابرین غیرمجاز
4- تکمیل موارد درخواستی با دقت و پاسخ به کلیه سئوالات و بارگذاری تصاویر شناسنامه، کارت ملی، عکس جدید (دقت شود عکس جدید مخصوص گذرنامه، بدون کلاه و عینک، بانوان با حجاب کامل اسلامی) اسکن درست و دقیق و فاقد فضای سفید اضافی در حاشیه تصویر مدرک باشد.
5- ثبت درخواست و دریافت رسید (کد رهگیری ارسالی از طریق ایمیل)
6- مراجعه به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ با همراه داشتن اصل مدارک (شناسنامه و کارت ملی) و یک سری کپی صفحات آن و نیز رسید ثبت درخواست عابرین غیرمجاز (کد رهگیری)
7- مدارک توسط بخش گذرنامه سرکنسولگری بررسی و سپس هزینه مربوط به استعلام عابرین غیرمجاز مطابق جدول تعرفه دریافت خواهد شد.
توجه:
1- پس از تایید ثبت درخواست توسط سرکنسولگری، درخواست متقاضی به مرکز ارسال و بعد از دریافت پاسخ از مرکز مراحل بعدی برای صدور گذرنامه به انجام خواهد رسید.
2- متقاضیان محترم از طریق آدرس ایمیلی که به هنگام ثبت درخواست در سامانه میخک وارد نموده اند، در جریان دریافت پاسخ استعلام قرار خواهند گرفت. پس از دریافت پاسخ میتوانند به همراه مدارک لازم (مشتمل بر کد رهگیری جدید) برای صدور گذرنامه به سرکنسولگری مراجعه نمایند.
تذکر:
توصیه میشود مراحل ثبت درخواست در سامانه میخک شخصاً توسط متقاضی انجام پذیرد. با این حال متقاضیانی که به هر دلیل شخصاً امکان ثبت درخواست در سامانه میخک را ندارند، در صورت تمایل میتوانند جهت اخذ کد رهگیری به یکی از کافی نت ها (لینک کافی نتها) مراجعه نمایند.
تأکید می نماید این کافی نت ها هیچ ارتباطی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ نداشته و صرفا جهت تسهیل در انجام امور مربوط به سامانه میخک به هموطنان گرامی معرفی میگردند.
توضیحات مهم:
1-تصویر مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت و کارت ملی تنها در صورتی به جای اصل آنها قابل پذیرش خواهد بود که از طریق وزارت امور خارجه در تهران (ساختمان شماره 3 وزارت امور خارجه، بخش مقیمین خارج از کشور) و در سایر شهرها از طریق دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه مستقر در مراکز استانها برای این نمایندگی ارسال گردد.
2-حضور شخص متقاضی در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ به هنگام ارائه درخواست الزامی است.
پست الکترونیکی (ایمیل): Email: info@iranhamburg.de
لطفاً مشخصات حساب بانکی عیناً مطابق متن ذیل درج شود:
Botschaft in Berlin
DE 42 1007 0000 0728 8343 00
BIC:DEUTDEBBXXX
(در مقابل عبارت Verwendungszweck حتماً نام خدمات گیرنده و نوع درخواست ذکر شود.)
(بر اساس مقررات بانکی به پرداخت های خارج از آلمان و غیر یورو ترتیب اثر داده نخواهد شد.)
برای مشاهده تعرفههای مربوط به گذرنامه اینجا را کلیک کنید.
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر پس از مطالعه کامل مطالب مرتبط با درخواست خود در این سایت، میتوانید روزهای دوشنبه تا جمعه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 14:30 الی 16:30 با شماره تلفن بخش مربوطه تماس حاصل نمایید و یا سؤالات خود را به طرق ذیل برای بخش های مختلف این سرکنسولگری ارسال کنید:
- پست الکترونیک سرکنسولگری: info@iranhamburg.de (نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را قید نمایید)
- شماره واتس آپ (ارسال پیام نوشتاری): 017641171346